Community Shield och ligatipp :)

Då var det söndag och en vecka till av träningsmatcher och kval är avklarad. Snart drar ligorna igång igen :)
Och inför den som alltid spelades idag community shield där Chelsea gick segrande från på straffar efter att Manchester united via Wayne Rooney gjort 2-2 i sista minuten. straffar blev det där Chelsea var starkast och resultatet 6-3.

Tänkte dra ett litet tipp på hur ligan i England sluter denna gång och vore roligt om även ni lämnar eran rad i kommentarer så vi får se hur ni tror och tänker!

Börjar från sist till första plats :

Plats 20 Burnley : Ja , tyvärr tror jag det blir hej och hejdå direkt för nykomlingen Burney då man förvissa stärkt truppen men det kommer inte räcka till. Jag gillar nykomlingar som håller sig kvar men i detta fall blir det för svårt.

Plats 19 Stoke : Det känns som att denna trupp inte kommer hålla under hela säsongen. Ska jag få fel på att stoke åker ut får något stort hända.

Plats 18 Portsmouth : Det kan vara lite personlig tippat att pompey får lämna men jag tycker de spelar otroligt tråkig fotboll och de har inte lag nog att klara sig kvar med undantag för Niko Kranjcar och Frederic Piquionne.

Plats 17 Wigan : Hyfsad trupp men det räcker inte till mer än en 17e plats

Plats 16 Wolverhampton : Här tror jag på lite skräll , många tippar att de ska åka ur direkt men jag går emot och tippar att de håller sig kvar

Plats 15 Sunderland : Har en bra startelva men unga och rutinerade spelare som kombineras bra. De blir en stabil femtonde plats

Plats 14 Hull : Började starkt förra säsongen och föll sedan som en sten. I år tror jag de kommer vara jämnare men i toppen får vi inte se dem. Kommer ta poäng av bottenlagen och förlora emot toppen

Plats 13 Birmingham : Stark nykomling , rolig trupp. Spännande och tror dem klarar denna plats

Plats 12 Bolton : Ett lag som jag tycker är hyfsat tråkigt men de klarar sig alltid bra och tar poäng när man minns anar det

Plats 11 Blackburn : Inte mycket att säga här , men det känns som en standard placering

Plats 10 Aston Villa : Så länge man inte spelar Heskey allt för mycket så ska man klara en tionde plats ;) Martin Oneill är en bra tränare som lyckas bra med vilken trupp som hellst känns det som

Plats 9 West ham : West ham känns svårtippade i år igen och jag gamblar lite att de blir nia

Plats 8 Everton : Saha är en personlig favorit sen hans tid i Fulham och dem har i övrigt en bra trupp med spelare som Cahill och Fellaini

Plats 7 Fulham : Tippar inte dem här bara med hjärtat utan får klubben bara behålla alla sista tiden till ligan kommer man göra om förra säsongens overkligt bra placering

Plats 6  Manchester City : Storsatsat exakt som förra säsongen men för att nå den riktiga toppen så behövs lite till och någon säsong till.

Plats 5  Tottenham : Jag tippade väldigt fel förra säsongen då jag trodde tottenham skulle klara top tre och det gör jag inte om i år. En mycket bra trupp men det finns bättre. De kan lyckas.... Vi får se

Plats 4 Arsenal : Wenger satsar ungt och det vet alla att det blir bra. Men tror på en till mellan säsong tyvärr gunners

Plats 3 Chelsea : Mycket bra lag som spelar väldigt bra på försäsongen. Topp 3 lagen känns mycket svårt att tippa denna säsong men jag gamblar med en tredje plats

Plats 2 Man utd : Tror många trodde jag skulle skriva Liverpool här men tyvärr tror jag united inte tar hem ligan. Troligen får jag fel , vi får se !

Plats 1 Liverpool : Bra spelare på alla positioner och har varit nära det sista. Tror det är deras tur !

Nu hoppas jag att ni lämnar lite tips om hur ni tror det slutar !

Drar till kusten en eller två dagar nu så kommer bli dåligt med update tyvärr.

Men jag är snart här igen med update fotbollsälskare !

C / FotbollsUpdate


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0