Dags för mitt lag , Fulham FC

Jag har väntat lite med att skriva om lagen jag håller på men idag är det mitt nummer ett som skall skrivas om :)
Jag får frågan ofta varför jag håller på dem och hur det gick till och svaret är att jag fastnade för dem för många år sedan på tiden Saha och Marlet bland annat var med i truppen och tog upp dem till premier league. Tipslördag var verkligen grejjen på den tiden eller vad säger ni , Några minnen som ni har hur ni fastnade för era lag så dela gärna med er ?
Fulhams förra säsong var en av de bästa jag fått följa under mina år som Fulham supporter och jag var och såg dem slå Portsmouth live vilket var en riktigt go upplevelse
Laget jag älskar och som alla mina vänner hatar/ogillar tog sig till europa kommande säsong och det skall bli sjukt roligt.

Fulham är londons äldsta ligaklubb och bildades 1879 och spelar sina matcher på Craven Cottage.
Förra säsongen slutade man på en stark sjunde plats och man slog nästan alla storlagen någon gång under säsongen. Truppen var stor men Roy Hodgson höll fast till nästan samma startelva hela säsongen , konstigt tyckte många men det visade sig vara rätt drag och han har i många tidningar kallats geni för att han lyckats så bra med Fulham. En stor anledning till att det blev såpass få mål bakåt var att Brede Hangeland var otroligt bra i backlinjen och "the old one" i målet Mark Schwarzer var otroligt bra.
Till kommande säsong så är ryktena om spelare många som alltid i alla lag , men klart är att Stephen Kelly back från Birmingham skrivit på och det skall vara en bra spelare. Mycket nära är också John Arne Riises yngre bror Björn Helge som sagt om sin läkarundersökning med glatt humör : Det viktigaste testen är färdiga. Knän, anklar, lår och ben var på topp. På onsdag ska jag genomföra ett fitnesstest. Den är jag inte rädd för. Det ska bli härligt att skriva sitt namn på kontraktet, detta har jag jobbat för länge.
Många namn kommer att lämna klubben , bland annat : Leon Andreasen , Collins John , Julian Gray  och Moritz Volz som är klara ut och Bobby (No goal) Zamora är mycket nära att lämna :)

Jag hoppas verkligen att denna säsongen skall bli minst lika framgångsrik , Jag må vara en av få här i Sverige som håller på detta lag men jag är inte ensam :P

Lite övergångar :

Djibril Cissé                   Sunderland - Marseille
Luis Jimenez                  Inter - Westham
Sean McDermott            IK Våg - Arsenal
Martin Angha-Lötscher  Zurich - Arsenal
Vincent Van Den Berg   Arsenal - Excelsior
Samir Carruthers           Arsenal - Aston Villa
Tobias Mikaelsson        Aston Villa - FC Trollhättan
Stephen Carr                   Newcastle - Birmingham
Joe Hart                            Man City - Birmingham (lån)
Rahdi Jaidi                       Birmingham - Artur Krysiak
Blerim Dzemaili              Bolton - Torino
Steven Fletcher               Hibernian - Burnley
Alan Mahon                      Burnley - Tranmere
Shkodran Mustafi           Hamburg - Everton
Matty Lund                       Crewe - Stoke
Javi Garcia                       Real Madrid - Benfica
Jonas Gudni Saevarsson KR Rejkavik - Halmstad
Antonio Flávio                  EC Santo - Aik

C / Fotbolls Update

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ny update i afton om birmingham ?

2009-07-24 @ 07:21:21
Postat av: rooster

riktigt bra blogg, ska rekommendera den varmt till alla nördar. Tror du Hangeland blir kvar i år? ó är det en förutsättning för att Fulham ska kunna prestera en liknande säsong enligt dig??

2009-07-24 @ 17:46:26
Postat av: C

Tack så mycket :) , ja hangeland var så sjukt bra förra säsongen så jag tror han har en stor del till att Fulham skall klara en liknande position som förra säsongen , återigen tack

2009-07-25 @ 00:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0