FC Barcelona

Då var det dags för att skriva av sig lite igen och jag tänkte idag skriva om topplaget Barcelona.
Barcelona står inför en stor utmaning!! Utmaningen heter Real Madrid och det kommer bli svårt med de värvningar som real gjort hitils. Barcelona har inte varit så dåliga de heller och precis under skrivande stund tas Zlatan Ibrahimovic emot av 50.000 personer på camp nou. Jag tycker det känns väldigt svårt att veta om Zlatan kommer lyckas i barca som han gjort i inter men med laget han har bakom sig så vore det konstigt om han inte fick dit ett stort antal mål ?
Xavi och Iniesta är otroligt bra spelare på mittfältet som kommer servera Zlatan , Henry och de övriga på topp så att barcelona blir topp två i år är jag säker på. Barcelona har vunnit ligan 19 gånger men jag har svårt att se att det skulle bli nummer 20 efter denna säsongen. Real ska ju ta serien denna gång, det måste man ju tro även för er som håller på barcelona. Men ni får hoppas att det inte funkar med så många stjärnor i samma klubb helt enkelt.
I backlinjen har klubben förstärk med Maxwell , även han från Inter och han är en stark värvning. i övrigt är det lite brassar som jag har mindre koll på men de lär vara bra om de tas till Barcelona.
El Clasico som de flesta anser som världens största match lär bli något speciellt i år och matchen brukas ses av ungefär 245 miljoner varje år och jag tror det lär slås med mänger av folk i år ??

Jag tippar Barcelona  som nummer två i år tyvärr för er Barcafans men vem vet , jag kan ha fel ?

Har faktiskt bara två övergångar ett erbjuda denna dag då det varit rätt dött på transfermarknaden och varit mycket träningsmatcher.

Zlatan Ibrahimovic Inter - Barcelona
Dani Parejo Real Madrid - Getafe

Ha det bra alla där ute!!!
C/ Fotboll Update


Kommentarer
Postat av: Maria

najjs skrivet hehe o vem vet vem som tar serien iår, klart är iaf att inet annat lag än barca o real har chansen.

2009-07-28 @ 17:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0