Klassiker och nykomlingar i serie a , Parma! Vad är nytt ?

Det fick bli lite skrivning på natten idag då jag jobbar helt sjukt mycket just nu men får stå ut , lördag och söndag kvar sen två veckor semester och förmodligen lite bättre update så länge jag håller mig hemma.
Idag har för övrigt varit en mycket bra dag då Elfsborg lyckades så Braga borta med 2-1 och Fulham vann borta med 3-0:)

Jag valde idag faktiskt att kika lite närmare på Parma som är tillbaka i högstaligan efter att slutat två förra säsongen och blev därmed direkt uppflyttade utan kval. Till denna säsongen har klubben lovat att man skall satsa hårt och det kan man säga att dem gjort!! Hela 12 nyförvärv är redan klara och av dem syns med Valeri Bojinov och Christian Panucci mest. På förlustsidan är Marco Rossi och Cristiano Lucarelli de som lär kännas mest att tappa.
Klubben Parma som känns som en klassiker i serie a har haft det lite motigt ett tag sedan stortiden 98/99 då man vann bland annat uefacuppen med storspelare som Hernan Crespo , Fabio Cannavaro och Gianluigi Buffon i truppen.
Nu skall laget tillbaka är det sagt och satsningen är stor. Att man skall lyckas direkt verkar vara målet men det tror jag är lite att ta i. Lyckas de bygga upp ett bra lag så kan man nog vara med i toppen om två år ungefär.
Tomas Brolins gamla klubb får ett lycka till från mig så får vi se hur det går med en helt ny trupp från förra årets serie b.

Övergångar :

Kolo Toure                      Arsenal - Manchester City
Stern John                      Southampton - Crystal palace
Alessandro Pellicori     Avellino - QPR
Alexander Hleb              Barcelona - Stuttgart (lån)
Gabriel Heinze               Real madrid - Marseille
Alvaro Arbeloa                 Liverpool - Real Madrid
Cesar Ortiz                      Ath Madrid - Albacete
Antonio Guayre               Villareal - Las Palmas
Valeri Bojinov                  Man City - Parma
Christian Panucci          Fri transfer - Parma
Alessandro Rosina       Torino - Zenith
Alberto Zapater               Zaragoza - Genoa
Ahmed Barusso            Roma - Brescia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0