Nykomling nummer två är Burnley !

Idag blev det en sen update då jobb var på schemat och slutade sent :)

Lag nummer två att ta sig till finrummet är Burnley så ska nu ge er lite information om deras förra säsong , trupp och vad de inskaffat för nya spelare som skall ta sig an de stora lagen i England.
Burnley tog sig förra säsongen upp via den långa vägen med kval efter att man slutat femma i ligan och i den avgörande matchen slog man Sheffield United med 1-0 och man tog sig då till högstaligan för första gången på 33 år. Matchhjälte blev Wade Elliot som spelat i Burnley sedan 2005.
En veteran i truppen och jag skulle nog säga klubbens stjärna är Robbie Blake som tillför laget overkligt mycket , han är på sina sista år nu men kommer ge laget mycket rutin vilket lär behövas.
Nytt i Burnleys trupp är en ung spelare från Man utd som jag faktiskt inte vet mycket om vid namn Richard Eckersley som skrivit på för 4 säsonger. Ska bli spännande att se honom eftersom man vet att united fixar fram bra talanger.
Tyrone Mears var första nyförvärvet Burnley gjorde till kommande säsong och han är en försvarare från Derby som förra säsongen var utlånad till marseille. Ett mycket bra nyförvärv sägs detta vara.
Jag tror ärligt att Burnley får det mycket svårt och att det bara blir en säsong i premier league. Men men , det blir upp till dem att bevisa att jag har fel :)

Lite övergångar till er :

Maxwell                        Inter - Barcelona
Erton Fejzullahu         Mjällby - Nec
Paul Robinson           WBA - Bolton
Richard Eckersley     Man utd - Burnley
Mark Yeates               Colchester - Middlesb
Cristiano Lucarelli    Parma - Livorno (Lån)
Ángel Lafita                Deportivo - Zaragoza
Fabricio Agosto         Deportivo - Valladolid
Xabier Castillo          Sociedad - Bilbao
Oscar De Marcos     Alaves - Bilbao
Alberto Bueno           Real Madrid - Valladolid

C / Fotbolls Update !


Kommentarer
Postat av: matilda

sv: hejhej! nice, jo de e bra med mig med :D



jo de e klart jag ä! :D spelar sj;)

2009-07-16 @ 11:39:21
URL: http://matildaabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0